fredag den 14. juli 2017

Enkel, elegant bordpynt med roser.

Igår havde jeg gæster til middag. Ingen middag uden blomster på bordet. Denne gang nogle lave enkle og elegante dekorationer. Eller jeg kan vel dårligt kalde dem dekorationer, for de er så nemme at kreere. 
Du skal bruge nogle roser med store hoveder.  Jeg har slyngrosen "Sympathie" så af den klippede jeg nogle hoveder med kort stilk.
Derudover skal du bruge stilke/grene efeu, af den småbladede slags. Andre slyngplanter kan også bruges.  Fx hvis du har en hjerteranke i stuen. 
Find nogle lave ens glasskåle. Arranger de grønne grene indtil du er tilfreds. Sæt så den kortstilkede rose i og voila; fine lave enkle, elegante dekorationer til bordet.

Suppler med fyrfadslys i lave stager og du har bordpynt, som man nemt kan føre en hyggelig samtale henover.  





5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja lige netop, Susanne. De tager ingen tid at lave.

      Slet
  2. Det er lige mit niveau :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik, Bella. Tænkte også at det nok var noget for dig. ;-)

      Slet
    2. Tak, hvor er du du sød, for det er jo lige mig :-)

      Slet