søndag den 4. december 2016

Royal Copenhagens juleborde 2016




Hvert år indbyder Royal Copenhagen nogle kendte mennesker til at dække juleborde med Royal Copenhagen stel. I år var det fashiondesignerne Rikke Baumgarten og Helle Hestehave fra Baum und Pferdgarten, Charlotte Eskildsen fra Designers Remix, Ole Yde fra Yde, Cecilie Bahnsen, Mark Tan  samt Leyla Piedayesh. Desværre fik jeg ikke noteret hvem der havde dækket hvad. Bordene er ret anderledes. Der er tænkt ud af boxen på flere måder. Jeg kan bedst lide det overdådige orientalsk præget bord samt det uprætensiøse brunchbord med det fine vindue og afslapningssofaen.





 







 

Den øvrige udstilling hos Royal Copenhagen på Strøget i København er bestemt også et besøg værd.





Flora Danica er et af RC ældste og dyreste stel. Der sad en porcelænsmaler og malede en tallerken med ridderspore som motiv. Hun fortalte, det tog tre dage at male en tallerken.




Flot håndværk.
Hvis muligheden opstår, synes jeg du skulle kigge forbi Royal Copenhagen på Strøget. Juleudstillingen var til sidst i december.

2 kommentarer:

  1. Hvor er bordene flotte og overvældende. Smukke og fantasifulde juleborde kan være enormt inspirerende -- det handler jo ikke om at kopiere de her overdådige udlægninger, men at ta' netop den/de detalje/r som kan omsættes derhjemme. Det er fedt at blive skubbet til i forhold til hvordan man synes/tror, at det kan/skal se ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis Bella. Det er detaljerne og ideerne, jeg bliver inspireret af og tilpasser det så til mig og min stil.

      Slet