torsdag den 8. december 2016

Inspiration til juleborde.

Jeg er ved at kredse mig ind på temaerne til årets juleborde, men indtil jeg kan vise lidt mere af det, kan I måske lade jer inspirerer af de juleborde, jeg har dækket de sidste par år.

Først det røde og sorte bord, som I kan finde mere om her.




Det grønne og hvide bord med gyldne islæt fra juleaften 2015 finder I  her.



Mit vinterwunderland bord er fra 2014. Den store svane har tilhørt min svigermor. Se mere om bordet her.


 
Julefrokostbordet fra 2015 var dækket med miksede blå/hvide tallerkner og så med røde indslag. Der var jeg særligt glad for ideen med rødt bånd om tallerknerne og pins fra knæk cander og hjerteforeningen. Det oprindelige indlæg er her.
 



Det naturlige kaffebord er fra 2014. De små stjerner af grannåle er så fine, synes jeg.
Se bordet  her.



Endeligt så dækkede jeg også et lilla/pink bord tilbage i 2014. Et anderledes med farveglad bord.
Se det her.


5 kommentarer:

  1. Hold da op hvor der er mange fine borde. Dine gæster må da hver gang være så spændte på hvad du nu har fundet på i år. Jeg er især ret vild med de små stjerner af grannåle og med gavebånd om tallerknerne. Så fint.

    Håber ellers du går og har det ok selvom det må være en anderledes julemåned for dig i år. Håber sådan du har kræfter til at nyde din december.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marina.
      Tak for din kommentar. Ja, det er alligevel blevet til en del borde gennem tiden. Det er så hyggeligt at dække borde og bruge alt det, jeg går og gemmer på. Jeg har det fint. Er ved at finde mig til rette i mit " nye liv" og opdager at jeg kan mange ting selv og nyder mit eget selskab samtidig med at fritiden og mine interesser giver mig glæde og en slags selvværd/selvtillidsboost. Det lyder måske mærkeligt, men sådan har jeg det. På en eller anden måde, så vokser jeg. Jeg har et godt netværk og dejlige kolleger, der står til rådighed med snak osv.

      Slet
  2. Det er nogle vidunderlige borde du har dækket gennem tiden, og jeg har med stor fornøjelse læst alle indlæggene -- tak for god inspiration :-)

    Jeg tænker også på dig, og håber at du har det godt trods alt. Kh. Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine tanker, kære Bella. Jeg er nok lidt tosset med borddækning og nyder at finde på. Det er ikke blevet til så meget i år, men sådan er det. Jeg har det godt. Lige så stille finder jeg en rytme i hverdagen, der dog har været lidt hektisk. Hektisk, men også dejlig på den der udviklende måde, som jeg skriver om i mit svar til Marina. Jeg føler mig glad, så glad som man nu kan føle sig efter en skilsmisse, der stadig trækker praktikske og følelsesmæssige spor efter sig.

      Slet
    2. Søde Karin! Jeg er glad for at høre, at du er glad og trives, og oven i købet har overskud til at hygge med tanker, idéer og planer for årets juleborddækning :-) Det glæder mig oprigtig, at du har det godt og oplever det som konstruktivt udviklende. Godt gået, Karin!

      Slet