mandag den 5. september 2016

Opgradering af banankage.


Jeg er på ferie i Sverige. I min kusines sommerhus ved søen Vidöstern, som ligger imellem Ljungby og Värnemo. Det skønneste sted, som jeg viser billeder af en af dagene.
Hjemmefra havde jeg taget nogle bananer med, som var blevet godt modne, så jeg genoplivede en gammel klassiker; Karolines banankage. Jeg pakker altid det halve køkken med på ferie, så for at opgraderer banankagen lidt, blev noget af hvedemelet erstattet af medbragt mandelmel, der kom lidt flere bananer i og ovenpå fik kagen, udover smeltet chokolade, et ordenlig drys hakkede mandler, som også var med hjemmefra. Som yderligere pynt, fik kagen kronblade fra en flot dahliablomst.
Jeg bagte kagen i en springform, fordi det var det, der var i sommerhuset.

Det blev banankagen bestemt ikke blevet ringere af.
Karolines opskrift er af en sådan art, at man selv kan ændre lidt på ingredienserne uden at det går ud over konsistens osv. Bare man husker at ændre fx banan til noget andet vådt og mel til en anden tør ingrediens. Det er også nemt at tilføje krydderier som lakridspulver, kanel, safra osv, alt efter hvad man kan lide.

Karolines originale opskrift kan ses lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar