mandag den 6. juni 2016

Chokoladekage de luxe, volume 3, med råsyltede rabarber.


Måske husker du denne chokoladekage fra tidligere. Jeg har vist den før i to forskellige varianter. Oprindeligt stammer den fra bloggen Badut. Jeg brugte hendes opskrift som udgangspunkt og tilføjede/ændrede et par småting. Det har jeg gjort igen.
Denne gang har jeg i stedet for æblemos, som Marina har i sin oprindelige opskrift, brugt  200 g rabarberkompot.  Jeg skar også kagen over og smurte et lag chokoladeganache imellem bundene. Kagen blev serveret med flødeskum og råsyltede rabarber. Dem får du opskriften på en anden dag.



Den fungerer altså også ret godt med rabarberkompot i kagen. Smagen af de syrlige rabarber går lige igennem og sammen med råsyltede rabarber, smager kagen frisk og dejlig.
Marinas oprindelige opskrift finder du her.
Mine tidligere indlæg med kagen finder du her og her.



2 kommentarer:

  1. Din nye header er rigtig smuk -- indbegrebet af sommer! :-)

    SvarSlet