fredag den 20. maj 2016

Hårbånd af blomsterhoveder.


Klokkeblomsterne blomstrer lystigt i haven og i grøften. Jeg plukkede en fem-seks stilke, klippede blomsterhovederne af, satte dem på et tyndt stykke ståltråd, lukkede tråden og voila; et styk håpynt, der kan pifte enhver træt frisure op.

Du skal gøre sådan her:
Mål omkredsen af dit hoved, klip et stykke ståltråd og læg lidt til, da tråden bliver lidt " træt" i enden. Træk nu alle blomsterhovederne på, så de vender i samme retning. Ved hver femte blomst, trak jeg en blå perle på, men det kan nemt springes over.

Forsøg at stikke tråden ind præcis i midten, da blomsterhovedet ellers risikere at gå i stykker. Der går lidt til, så sørg for at have nok at tage af. Tråden bliver lidt klistret af saften i blomsten.

Har du ikke klokkeblomster, så er mange syrener begyndt at blomstre. Dens små blomsterhoveder kan også bruges. Det er dog et ( hyggeligt) pillearbejde. Gå på opdagelse i haven og se hvilke blomster, der ellers kunne egne sig til at trække på tråd.

Jeg forestiller mig et hårbånd af blomster kunne være rigtig fint til forårets og sommerens fester. Måske også som accessories/ props til en baby/barnefotografering. Til babyer/mindre børn vil jeg dog nok bruge en
tynd elastik som tråd. Lige i dag kunne jeg ikke finde min tynde elastiktråd. 








2 kommentarer:

  1. Det er en sød og enkel krans! Der er jo ingen grænser for hvad du kan finde på med blomster :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bella. Jeg lagde kransen i vindueskarmen og nu er den faktisk tørret. Jeg var ikke klar over at klokkeblomster kunne tørre så fint.

      Slet