mandag den 29. februar 2016

Strikket uldsjal.


For et stykke tid siden, købte jeg, via instagram, en del restegarn af Lise. Der var mange dejlige uldrester. Nogen af dem har jeg brugt til dette retstrikket uldsjal i gråtoner.



På pind nr 6 slog jeg 4 masker op og strikkede ret. Herefter tog jeg en maske ud i slutningen af hver pind indtil sjalet målte ca 70 cm fra spidsen til den lange led. Nogle af garnkvaliteterne lagde jeg dobbelt, andre fik en følgetråd af en mohair.
Det fik en blid uldvask, tørrede liggende og fik herefter en hæklet flæsekant i en flot blå farve, som kontrast til de grå farver.

Jeg er så glad for mit nye sjal, som varmer dejligt om skuldre og nakke.

2 kommentarer:

  1. Den blå kant gør hele forskellen på sjalet -- den tilfører spræl, og gør det smart og frækt :-) Jeg er helt med på, at det varmer dejligt og varmt på nakke og skuldre uanset kantfarve, men det gør da ikke noget, at du ser godt ud samtidig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Bella. Jeg tænkte netop, at det skulle have en kontrastfarve for at peppe det lidt op.

      Slet