onsdag den 23. december 2015

23. december. Værtindegave til julens gæstebud.


Julens gæstebud kræver ofte en værtindegave. Her er en nem lille idé til en fin kurv at give noget væk i fx chokolade, slik, fine tebreve eller hvad med små beatyprøver fra Matas.




Af kraftigt karton foldes en flip flapp eller lusepuster, som nogen kalder dem.  Den vendes om og voila, nu kan den bruges som en lille skål med fire rum.
Jo kraftigere karton, jo mere kan den bære.  Den sorte er sprayet med lak. Det før den stærkere. De to andre er karton i blokke, købt i Panduro. Der behøver ikke at være tryk på begge sider. I den røde har jeg lagt crepepapir, men eller dækker det du putter i, det hvide.
Den allerstørste foldede jeg af tapet. Den blev ikke så stærk, som jeg troede, så den burde nok have noget lak.
De to melleste er foldet af karton der er 30x30 og det giver en fin størrelse skål.

Jeg pakkede den grønne skål ind i cellofan og forærede den til en nabo, som maler de fineste malerier af mine billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar