lørdag den 19. september 2015

Chokoladekage de luxe, volume II, nu med mandelmel


For præcis et år siden bagte jeg Marinas chokoladekage med nøddeknas. Marina er fra bloggen Badut.. Kagen var så lækker, at jeg her i æblesæsonen, fik lyst til at bage den igen for den tåler bestemt en gentagelse. Den anden dag kogte jeg en god æblemos af  Rød Ananas æbler, så alle ingredienser var klar.
Sidste gang bagte jeg en halv kage og tilsatte lidt mere æblemos end Marina. Jeg brugte også Daim. Denne gang har jeg erstattet halvdelen af hvedemelet med mandelmel og det er kagen bestemt ikke blevet ringere af. Jeg har også lidt ekstra æblemos i, men ligesom originalen så har jeg Dumle karameller i.


Kagen blev også denne gang så lækker og endnu mere konfektagtig. Det tror jeg skyldes mandelmelet. Husk det er ret vigtigt at kagen køler godt af inden du smører chokoladeganachen på. Ellers sætter den sig ikke rigtigt, men bliver klæg. Størrelsen på kagen passer til en familie på 5-6 stykker. Det havde jeg lige glemt, så tror jeg skal over til naboen med et stykke. Måske der også er en eller to på arbejdet, der kunne tænke sig et stykke. Jeg tror det.


Marina har skrevet opskriften så fint på sin blog, så spring derover og se den.
Du finder Marinas indlæg med chokoladekagen lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar