lørdag den 4. juli 2015

Sjove billedeffekter med app´en Small Planet.



En kollega og jeg sad og legede med vores mobiltelefoner i en stille stund på den nyligt overståede sommerlejr på arbejdet. Vi faldt over en app, Small Planet, som kan lave dine billeder om til de rene kunstværker. Man kan også søge på bestemte lokaliteter på et kort, som app´en downloader, hvor efter man kan lave lokaliteten om til sin egen lille jordklode, ligesom det øverste billede, som jeg dog selv har taget. Det er fra Danland i Bogense, hvor vi boede. Det er sjovt at sende et sådant billede som postkort fra ferien.
Det andet billede er fra mit indlæg om løbetur ved vigen.
Her er nogle andre eksempler. Som I kan se, fungerer det også med tekst på.




De næste billeder ser I først originalen, dernæst billedet, som er behandlet i app´en.










Man kan tage et større eller mindre udsnit af billedet og gøre større, men pas på, det kan være svært at finde tilbage til de udtryk, man finder undervejs, så husk at gem dit billede undervejs.

Min kollega lavede disse billeder, som jeg ogå synes er ret fine.




Det fungerer ret godt ,når der er nogle linjer i billeder, som fx træer eller bevægelser i vand.
App´en  Small Planet findes både til Android og til Apple. Du finder den her. Small Planet er gratis.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar