fredag den 12. juni 2015

Ferie i Harzen.


Jeg har været på ferie i Harzen. Harzen, tænker du måske nu. Er det ikke for pensionister? Det har det haft ry for, men efter hvad jeg kunne se, så er det bestemt også for alle andre aldersgrupper. MC bikere, cykelryttere, vandrere, ølentusiaster, naturelskere og om vinteren skisportnydere. Alt sammen inden for en overskuelig afstand fra Danmark.

Jeg synes ihvertfald, der var rigtig dejligt i Harzen og i særdeleshed i Braunlage. Der havde vi lejet en lejlighed i en uge og den uge nød vi.

Vi har været et smut i Harzen før, hvor jeg fotograferede en del, så denne gang forsøgte jeg at finde andre motiver. Det blev til en del billeder, bl.a disse billeder af dekorationer på huse. I Harzen er der en tradition for rig udsmykning af døre, mure og gesimser. Flere af disse motiver har jeg lyst til at brodere. Jeg får se om jeg kan finde tiden til det.


I den kommende tid har jeg travlt på arbejdet. Jeg har to uger med lejre, og skal samtidig have afsluttet forskellige ting. Der bliver derfor småt med blogindlæg, men et billede eller to i ny og næ, kan det nok blive til. Jeg vender helt tilbage i uge 28.

2 kommentarer:

  1. Blandt tyskere er det populært blandt vandrere og mountainbikere :-)

    Vi har selv snakket om at svinge indenom på en uges ferie, når vi alligevel kører til Danmark på sommerferie...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annemette. Vi så også rigtig mange vandrere og cyklister. Terrænet er tilpas udfordrende til at det giver sved på panden uden at være noget knokleri, så jeg kan godt forstå det er populært. Det lyder som en god idé at svinge indenom. Vi skal ihvertfald derned igen.

      Slet