tirsdag den 21. april 2015

Mandø, en dejlig plet i Danmark.

Manden er på Harleytur i Florida og jeg holder ferie herhjemme. Jeg greb muligheden for at nørde i fred og ro med mit kamera og bestilte en tur til Mandø, en lille ø i Vadehavet. Et Vadehav, som nu er en del af UNESCO´s verdensarv. Og med god grund. Mandø greb mig om hjertet med sit landskab,dyreliv, miljø og afhængighed af vejr og vind. Frisk luft, kilometer i benene, store naturoplevelser og en masse billeder, var det, jeg fik med hjem.
Jeg havde bestilt en færdig pakke hos Mandø Event. For 1000 kr plus 100 i enkeltværelsestillæg fik jeg overnatning på  Klithus Mandø, tre retters menu med lokale specialiteter, morgenmad, hestevognstur ud til sælerne og en fin velkomstkurv med champagne, øl og lidt chokolade og frugt.

Vejret var i den grad med mig. Jeg kørte over Låningsvejen, som kun er farbar ved lavvande . Det er en ret stenet vej, så man kører kun med 20-25 km i timen. Det gør slet ikke noget for så er der tid til at indtage landskabet.
Det blev til mange billeder, som nok resulterer i flere indlæg. Her er de første med fokus på landskabet.












Det første billede er så smukt, synes jeg.  Det signalerer ro, enkelthed og et uendeligt udsyn.
Den blå farve skifter nuance i løbet af dagen. Farven blå og så alle fuglene var det der betog mig mest. Mere om det en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar