tirsdag den 31. marts 2015

Påskebord i sarte grønne nuancer.











Det grønne påskebord eller nok snarere forårsbord udspringer af en lyst til at bruge de grønne tallerkener. Igen har jeg brugt " karseløberen" men denne gang har den fået selskab af små fugle. Kan du ikke nå at så karse, kan nogle baner mos fra grøften gøre det ud for den grønne løber. På den hvide dug er strøet rosenblade i sarte rosa farver samt jellybeans i pastelfarver. Hvide servietter er rullet løst sammen og en krans bundet af en gren guldnælde er viklet om, sammen med en fjer. Guldnælden har grøn og hvid marmorerede blade, så de passer så fint her. Det grønne ståltrådsæg er lavet med inspiration fra Frk. Hansen. Hun bruger almindelig vindseltråd, jeg har brugt grønt myrtetråd. Hun har vist ikke lagt en diy på sin blog endnu. Jeg brugte et æg som " skabelon"; viklede myrtetråden mange gange rundt for at få formen, bandt i stykke myrtetråd i begge ender og tog så ægget ud og rettede forsigtigt til. Inde i ståltrådsægget ligger der en påskeæg.
I hver sin ende af bordet står en gruppe med en vase med hvide voksblomster, et hvidt bloklys og en sølvhare. Her må du i gemmerne efter noget, der passer til de sarte grønne farver. Måske nogle fugle i fjer eller porcelæn. Glas kunne også passe fint. Jeg synes blomsterne til denne type borde skal være små og elegante. En fremdrevet æble eller kirsebærgren kunne også have været fint. Eller pilegrene med gæslinger.
Jeg håber, du er blevet inspireret af mine to påske og forårsborde. Du kan se mine øvrige påskeindlæg
lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar