fredag den 23. januar 2015

Kanalprojektet i Fredericia.

Jeg er medlem af Fredericia fotoklub. Vi har nogle lokaler, som vi lejer af FredericiaC. Dem har jeg tidligere skrevet lidt om. Det kan du se her. Vores husleje er at levere billeder til FredericiaC´s projekter. bl.a. det store kanalprojekt. I dag benyttede jeg det fine solskinsvejr til at komme afsted og tage lidt billeder af projektet. Som udsendt af Fredericia Fotoklub og FredericiaC fik jeg særlig adgang, så efter at have fået udleveret en hjelm, gik jeg rundt på byggepladsen i en times tid. Jeg blev helt fascineret af byggearbejdet. Det er imponerende at nogen kan bevare det store overblik.
Igår blev den første bro støbt. Det er den ene bilbro, der komme til at være i projektet. De andre bliver gangbroer, der kommer som færdigelementer, som der dog stadig skal støbes fundamenter til. I dag var broen pakket  godt ind, så den kan hærde. De to kanaler fyldes nu med vand. I dag var der et tyndt lag is på, som reflekterede solen på smukkeste vis. Det blev middagspause imens jeg var der, hvilket betød at jeg kunne komme lidt tættere på uden at forstyrre maskinerne, der arbejder.










Jeg faldt i snak med en mand, Jernbindermanden, hvis fortælling var interessant og som rørte mig. Den fortælling får I i morgen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar