lørdag den 17. januar 2015

Januarsyslerier.

Her er lidt af det, jeg sysler med i januar. Noget er bare forsøg, noget er en start, andet er allerede klar. 


Efter at stuen blev malet sidst i november, har jeg fået et sort/hvid crush. Jeg kan godt lide enkelheden i disse farver. Med en sort/hvid base kan resten trækkes i mange forskellige retninger. Jeg var i stofgemmerne og havde faktisk en del sort/hvide stoffer. Når jeg ser et flot viskestykke i fx Netto, så køber jeg det. Efter et par vask er det fint til at bruge i tæpper. Firkanterne med træet og stjernene er sådanne viskestykker.


En sort/hvid perlemandala. Jeg her lige genopdaget det meditative i at lave perleplader. Lige nu er jeg ved at lave nogle fjer i hamaperler.


Jeg har efter inspiration på Pinterest fundet en stor glaskrukke frem. Til den skriver jeg hver dag en lille seddel. Det kan være en tanke, et digt, en god oplevelse, et skulderklap, en god samtale eller måske en god bog, jeg har læst. Jeg har puttet en lyskæde i, så den lyser om og minder mig om at skrive en seddel. Jeg håber, jeg kan holde ved.


Jeg har noget med fjer. Det kan jeg se mange andre i blogland også har. Jeg er ved at lave en mobile med fjer, jeg finder ved stranden eller på gå/løbeture. Den glæder jeg mig til at få færdig.


En tidligere kollega har fået tvillinger. Jeg vil strikke to små uldveste til hendes små drenge. Et overkommeligt projekt.


Jeg var ude i det omskiftelige vintervejr og grave lidt forårsløg op. En lille klump kom i min mors gamle kaffekop. Den drak hun altid af, så da vi tømte hendes lejlighed, tog jeg den med hjem og bruger den nu indimellem til en lille dekoration.


Hos garnudsalg.dk kan man købe noget, de kalder en garnblomst. Sådan en har jeg købt i grønne nuancer. Jeg tror, jeg vil strikke mig den hue eller måske et par sokker, så jeg kan gøre mine hoser grønne.


I den forgange uge har jeg været et smut i Oslo. Det var mest arbejde, men nåede lige en enkelt gåtur i byen. Jeg købte en kreativt magasin. Der er mange fine ting i. Bla. fjer til at brodere, men jeg vil bruge mønsteret til hamaperler i stedet.

Heldigvis er weekenden helt fri til, hvad jeg måtte have lyst til. Der er så mange skønne ting, jeg gerne vil.
Lige om lidt smutter jeg i biografen for at se Taken 3. Jeg går ikke af vejen for en god actionfilm og Liam Nelson er altså toplækker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar