torsdag den 4. december 2014

4. december. Rustik krans.



I dag den 4. december får I en rustik krans. Kransen er bundet af sækkelærred af den type, man ofte køber til at vikle om sine sarte haveblomster. Jeg købte et par ruller meget billigt i Silvan i foråret, da de solgte af ud af deres vinterlager. Der går ca en rulle til en krans med en diameter på ca. 20 cm. Tag et stykke kraftigt ståltråd, jeg brugte hegnstråd, og mål et stykke af på 50 cm. Før nu ståltråden op og ned igennem hele rullen. Skub stykkerne sammen efterhånden. Luk kransen ved at vikle ståltråden rundt og lav en lykke til ophæng. Ret lidt på folderne så de ligger forskudt og tilfældigt.


Jeg hang en stjerne af selvhærdende ler i, men du kan selvfølgelig pynte den, lige præcis som du har lyst til. Sækkelærredet trævler lidt, men det kan jeg godt lide. Man kan zig zagge kanten i begge sider for mere holdbarhed.  Jeg synes kransen egner sig fint udendørs, Fx på postkassen, så posten også har noget kønt at kigge på.  Den har krans bliver sikkert givet væk.
Jeg lavede en i brun også. Her stammer sækkelærredet fra Carslberg og har været brugt til korn. Det synes jeg er en fin ting. Jeg klippede selv strimlerne ud af sækken. Sækkelærred kan købes i metermål i stofbutikker, men fx Fætter BR har også gavesække i sækkelærred. Den brune krans er knap så stor, men her viklede jeg en batterilyskæde om. Den hænger nu på spejlet i entreen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar