søndag den 21. december 2014

21. december.. Dæk et julebord i lilla farver.


For nogle år siden dækkede jeg et lilla julefrokostbord. Det blev rigtig flot og til inspiration til Jer, fandt jeg nogle af tingene frem i dag og dækkede et julebord i de farver.Bordet er ikke helt mage til. Vi var 16 til bords dengang, men farveholdningen var den samme.
Dugen er nervøs velour, nemt og bekvemt. Den skifter nærmest farve efter lyset og fremstår nærmest rød på et af billederne.
De lilla dækketallerkner er fra Idé møbler. Jeg tror, de stadig har dem en gang imellem. Bordkortene er et stykke lilla karton, med navn printet på mønstret papir og bundet fast til en lilla glaskugle. Kuglelys er sat i store pokalglas. Med rundt hånd er der strøet røde julekugler, flettede guldstjerner og lille og røde pom poms, købt i Panduro Hobby, da de havde efterårsudsalg. Blomsterne er røde roser og gerbera. De er sammen med fyrregrene, er sat i glasflasker.








Der er knald på farverne, må man sige, men det kan være forfriskende en gang imellem.

Jeg håber, I er blevet inspireret af de tre borde, jeg har vist. De er meget forskellige, men fine på hver sin måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar