tirsdag den 16. december 2014

16. december. Genbrugsjulekort.


Det er ved at være tid til at skrive julekort. Jeg synes, det er hyggeligt at lave julekort selv og i år blev det til genbrugsjulekort. Da min mor døde, fandt vi alle hendes julekort for de sidste 30 år, så der var rigtig mange. Det er skægt at se hvordan designet har ændret sig. Jeg nænnede ikke at smide dem ud, med de ligger jo egentlig bare blandt julesagerne. Nu har jeg så fundet dem frem og genbrugt dem. Jeg tog dem fra, jeg synes inspirerede mig. 
Jeg har broderet, tegnet, malet, og sat dimser og nips på. Jeg har også brugt gamle salme og sangbøger, som jeg har fundet i genbrugsbutikken til billig penge. Jeg rev siderne med salmerne ud og duppede dem med lidt maling for at dulme den gullig farve, som jeg ikke synes passede til alle kortene. Herefter rev jeg teksten ud og limede den på de kort, som jeg synes passede til. Med min figurpuncher har jeg lavet stjerner og træer. Hvis du har lyst til brodere på kort, er det nemmest at prikke huller først. 
Nogen af kortene står der noget bag på. Der limer jeg en ny bagside på, som jeg så kan skrive på. 
Det tog et par timer at lave kortene, men det er ret sjovt. 



Det to her er mine favoritter.



Der er mange, der i disse it tider sender elektroniske julekort, men jeg synes nu, det er hyggeligt at sende julekort med posten. Jeg tror, kortene i år skal ledsages af sådan en engel her.

Den har jeg fundet hos en tysk blogger.

Skriver du julekort og hvordan ser dine ud i år?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar