mandag den 1. december 2014

1. december. Stjerner af grene.



For et stykke tid siden skar jeg vores nøddebusk kraftigt ned. Jeg gemte nogle grene af en fingers tykkelse. Forleden dag skar jeg så seks lige store grene og bandt dem sammen tre og tre til en trekant. Jeg lagde trekanterne ovenpå hinanden, så der blev dannet en stjerne. Alle steder blev bundet sammen med ståltråd. I dag beklædte jeg stjernen med en lyskæde. Denne kunne desværre ikke nå lige det sidste stykke, men formen kan ses alligevel. Stjernen satte jeg ud foran hækken For en sikkerheds skyld har jeg også bundet den fast til en gren i hækken. Jeg kan godt lide, den er sådan lidt overdimensioneret stor.
Indenfor bandt jeg nogle stjerne af sølvpiberensere. De er billige i Søstrene Greene. Det er lidt samme princip. En piberenser bukkes i tre ens længder og lukkes sammen. Formes til en trekant. Den næste piberenser bukkes også til en trekant men her fletter du den ligesom ovenover og nedenunder den anden trekant inden du lukkes den sammen. På den måde bliver den låst fast og man behøver ikke at binde yderlige. Jeg satte en klokke i og hang den op på mit fine nymalede vitrineskab.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar