søndag den 30. november 2014

Så blev der endelig tid til lidt julehygge.

Nu er det vist på tide at julen holder sit indtog på bloggen. Rundt omkring i blogland er det jo sket forlængst og jeg halter lidt bagefter. Men pyt. Nu sker det. Hver dag frem til jul kommer der ideer til stort og småt, ude og inde, noget spiseligt, nemme gør det selv gaver og en masse andet hyggeligt. Jeg håber, I vil følge med og blive inspireret.

Her i eftermiddags fik jeg kreeret en adventsdekoration. Jeg havde egentlig tænkt noget andet, men i Rema faldt jeg over et fint aflangt træfad, som jeg valgte at bruge i stedet. Jeg kom sølvpapir i bunden for at beskytte fadet lidt. Herefter skar jeg nogle vandtrukne stykker oasis til, som blev lagt ned i fadet. I dem skar jeg plads til lysene. Jeg dækkede kanter med pyntebark og oasissen med forskellige typer mos. Dernæst blev den pyntet med buksbom, fjer, fugle og snebær.





Den blev da helt fin, synes jeg. Mosset er lidt vildt. Jeg henter det ude i grøften, så der er også lidt græs i, men det er kun charmerende.  Farverne i min jul i år er hvid, sort, gråt, sølv og lidt rødt. Klassisk og enkelt i et forsøg på at holde det enkelt og rent.  Jeg skriver forsøge, for der er så meget, jeg gerne vil, men efter at stuen er blevet malet og der er luget ud i inventaret, ser det hele lidt friskere og rummeligt ud.
Vi får se.

En anden ting som står og pynter, er mandens og min pakkekalender. Det er så hyggeligt at finde ting til billig penge. Vel og mærke ting, han kan bruge.  Jeg starter allerede i august med at holde øjnene åbne og får på dem måde købt nogle fine ting.  På Facebook var der er en, der gav sine ting væk. Bl.a et postkortstativ. Det fik jeg fingrene i og det er det, pakkerne er hængt på. Tanken er, at julekort og andet pynt bliver hængt på stativet efterhånden, som pakkerne forsvinder.


Jo jo, julen er nu begyndt her i huset. Vi ses.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar