mandag den 8. september 2014

Septemberglæder.

Det er september, det er sensommervejr og det er Sct. Hans tid. Nu tror du nok jeg er helt kalenderforvirret, men ih nej. Jeg taler om Sct. Hans urten. Den dejlige tørketålende staude, som er noget nær den eneste blomst, der ikke er bukket under for den tørre sommer. Den dækker fantastisk, er flot i buketter, både de grønne og den " modne" røde blomsterstand. Sommerfuglene, svirrefluerne, brumbasserne, bier og hvepse elsker Sct. Hans urten. Lige nu er den nærmest levende når solen skinner. Det er så hyggeligt at sidde og falde i staver over.



Jeg har tidligere bundet kranse og andre dekorationer med blomsten. Det kan du ser her og her.


 

Jeg ønsker dig en dejlig septembermandag. Manden min har fødseldag idag. Stort tillykke til ham. Desværre skal jeg arbejde hele dagen og natten med, men mon ikke vores drenge kan hygge lidt om ham, 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar