onsdag den 27. august 2014

Veterantog, Vrads station og Midtjyllands Kunstcenter = dejlig personaletur

På arbejdet starter vi altid det ny skoleår med en lille personaletur.  Vi har tidligere været til vinsmagning på Orø, besøgt Årstidernes Køkken i Barrit og en bisonfarm på Fyn. I år gik turen til Bryrup, hvor vi skulle køre en tur med veterantoget, som går fra Bryrup til den lille station Vrads.
Der ligger en restaurant, hvor man også kan købe is og lidt lokale lækkerier. Det er den restaurant, som Anne fra Hverken fugl eller fisk overtager forpagtningen af den. 1. januar 2015.  Jeg glæder mig til at se hvilke planer, hun har med stedet.






Togturen er på fem smukke km gennem plantage og skov og forbi flere søer med flotte kik. Som barn boede jeg i Horsens og jeg husker en juletur, hvor vi tog med toget på juletur og hentede juletræ. Sidste vogn i toget var lastet med juletræer på tilbageturen. Jeg ved slet ikke om det er noget, toget bruges til mere, men hyggeligt var det.

Restauranten er rigtig hyggelig og indrettet i gammeldags stil med autentiske effekter. Vi købte bare en is, men jeg kiggede indenfor.







Efter togturen gik vi til Midtjyllands Kunstcenter, som også ligger i Bryrup, hvor vi så en varieret udstilling med både malerier, skulpturer og glaskunst. 






Så var vi klar til at tage hul på et nyt skoleår. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar