søndag den 17. august 2014

Portrætfotografering.

Portrætfotografering er ikke noget, jeg har gjort så meget i, bortset fra med børn. Jeg synes, det er en spændende, men også svær disciplin. Jeg øver mig, men det kan være svært at få modeller at øve sig på, når først de fleste i familien er ved at være træt af stille op. Det er heller ikke bare sådan lige at lære at posere. Der findes forskellige apps med poseringer, men det kan være en svær disciplin at mestre. De fleste, jeg har fotograferet, får respekt for modellers arbejde, for bare det at huske at rette ryggen, vinkle skuldrene rigtigt og så også lige huske at få ansigtet med, er et kæmpearbejde.
Den anden dag var jeg afsted med en ung flot pige ( hun er over 18 år). Hun vil gerne have taget nogle billeder og jeg vil gerne øve mig. Vi havde sat hinanden stævne på Fredericia Vold, hvor jeg tænkte, der kunne være nogle fine steder. Det blev til over 200 billeder og nogle af dem får I her. Vi har skrevet kontrakt, og jeg har fået lov til at vise billederne.










Jeg synes oftest sort/hvid er bedst til portræt, men da jeg kiggede billederne igennem, var det alligevel svært at vælge, så det blev til begge dele.
Jeg vil blive glad for en kommentar på billederne. Hvad synes I om dem? Farve eller sort/hvid?
Jeg minder lige for en sikkerheds skyld om copyrighten på mine billeder. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar