søndag den 17. august 2014

Augustudfordring eller hvordan kamera og motion kan gå hånd i hånd.

Eller måske rettere, hvordan kamera og motion kan kombineres.
På facebook har jeg meldt mig til en augustudfordring.. Den går ud på at gå eller løbe 100 km i august måned. Dvs i gennemsnit lidt over 3 km hver dag.
Nu kan jeg altså ikke løbe hver dag og løber heller ikke så langt. Derfor supplerer jeg med dejlige gåture. Enten alene eller sammen med manden. Desuden tager jeg kameraet med på mine ture, så jeg både får luftet kameraet og mig selv. Jeg stopper op og tager billeder den ene vej og så går jeg rask til den anden vej.
Således også den anden dag, hvor jeg tog til Østerstrand ved Fredericia og gik langs stranden ud til Hybylund. Der stillede jeg stativet op og forsøgte mig med lidt langtidseksponering.





Heldigvis blæste det pænt meget den dag, så jeg får den effekt af vanddis henover stenene.
Jeg kan ikke bestemme mig til, hvad jeg synes fungerer bedst. De dæmpede farver eller sort/hvid. Derfor får I dem begge to.


Østerstrand er min ungdomsstrand. Billedet her er taget henimod roklubben. Stranden ligger nærmest inde i byen, har blåt flag og livredder. Ved stranden starter en sti, som går helt ud til Hybylund. En tur på 4 km frem og tilbage.



Trappen her ledte op til en restauration og spillested. Den er desværre lukket nu og grunden er delt op i private jordlodder, der nu er bebygget. Min mors samlever spillede på sav og var med i et spillemandslag, der ofte spillede til folkedans i pavillonen. Der har jeg godt nok været med nogen gange, ligesom der er blevet afholdt flere familiefester der.



Strandstien benyttes flittigt af både gående, løbere og cyklister.


Fårene er der også plads til. De afgræsser området langs stien, så græsset holdes nede.

En anden dag gik vi en aftentur i lokalområdet. Den aften var lyset magisk. Kameraet lå hjemme, men mobilkameraet kan også.

Nu her lidt over halvvejs i udfordringen er jeg på 54.3 km, så mon ikke jeg når de 100 inden 31. august. Jeg håber det. Udfordringen får mig ihvertfald afsted hver dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar