torsdag den 5. juni 2014

Rabarber i lange stængler. Baconsvøbte rabarber.


Så er vi nået til sidste ret i min lille serie med rabarber. Jeg tænkte, hvorfor ikke prøve med rabarber svøbt i bacon. Bacon gør rigtig mange grønsager ekstra interessante og således også rabarber.
Jeg var så naiv at tro, jeg var den første, der fandt på det, men ved en googlesøgning efterfølgende fandt jeg en anden blogger, der ligeledes havde tilberedt dette tilbehør.

Jeg trak de fineste rabarber i bedet, skar dem i ca ti cm lange stykker, svøbte dem i bacon, puttede dem i et ildfast fad, sprinklede lidt sirup på og bagte dem i ovnen ved 200 grader i ca. 20 min eller til baconen er brunt og sprødt. Rabarberen er da også bagt mør.



Vi spiste dem til en dejlig sommerkylling og det var en perfekt sammensætning.

Jeg har tidligere tilberedt rabarberflæsk. Det tilberedes i princippet på samme måde som æbleflæsk. Du skifter bare æblestykkerne ud med rabarbertstykker.

Jeg ville gerne have nået at bage denne franske rabarber-æble tærte, men har ikke nået at oversætte den franske opskrift og nu skal rabarberne samle kræfter, så jeg kan trække nye rabarber til august.


Billedet er lånt hos den franske blog.

Jeg håber I har syntes om min lille rabarberserie. Måske I kunne lægge en kommentar med Jeres mening om min lille serie.
I finder de andre indlæg i rabarberserien lige her.

4 kommentarer:

  1. Jeg har nydt din lille serie og er blevet inspireret :) Tak !

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre Aslaug. Jeg synes det er så sjov at komme hele vejen rundt om et emne, en ting eller en ingrediens.

      Slet
  2. Uuuuhhhmmmm.... dét lyder bare helt vildt lækkert Karin!! det må jeg simpelthen prøve :-) Jeg har tidligere ikke været alt for vild med rabarber men har i år fået totalt smag for dem. Og med bacon til sommerkylling lyder det godt nok skønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne- Mette, det smagte også skønt. Og rabarber smager altså godt.

      Slet