lørdag den 7. juni 2014

Pinsetur til Kvie Sø og Vesterhavet.


I dag lod vi have og nullermænd passe sig selv og kørte på tur. Vi ville gerne til Kvie Sø, spise en hollandsk pandekage og så gå turen rundt om søen. Vi har været der før med MC klubben, men ved den lejlighed er der ikke rigtig mulighed for at gå en tur. Kviesø har været badesø i rigtig mange år. I 1930´erne begyndte den daværende bondemand at sælge forfriskninger til borgerne fra området, der kom forbi hans jord på vej ned for at bade. De nuværende hollandske ejere overtog stedet i 2004 og kaldte det Pandekagehuset. Du kan læse mere om pandekagehuset lige her.
Og pandekage, det fik vi. Og øl. En smagfuld belgisk en af slagsen, med en god procent, så vi delte en 75 centiliters.


Manden fik en "Forårspandekage" og jeg en "Kviesøpandekage" som var med laks og asparges. Man kan bestille en lille eller en stor. Vi valgte en lille og det var så rigeligt.
Dejlig mæt og veltilfredse, gik vi en tur rundt om søen. Turen er 2,5 km lang og kommer forbi et stille sommerhusområde, men følger ellers søbredden rundt. Undervejs er der bænke, flotte udsigter og en dejlig stilhed, når vi var alene. Jeg blev ihvertfald ramt af den der Åh-hvor-er-her-dejligt følelse.








Jeg er jo som regel bag kameraet, men ofte når vi er på tur og jeg tager billeder af manden, så vil han også tage billeder af mig, så dem får I lige her. Måske vi engang skulle få nogen til at tage af os begge. :-) Sammen.



Efter gåturen rundt, kørte vi videre til Vesterhavet. Nærmere bestemt Blåvands Huk. Jeg har ikke været ved Vesterhavet i år, så det var på tide, synes jeg. Og der var også så dejligt. Billeder derfra kommer i morgen, så jeg håber, du kigger forbi igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar