søndag den 29. juni 2014

Lavendler, en duft af sommer og længsel efter Frankrig




Sidste år plantede jeg en række lavendler langs indkørslen. Her i foråret klippede jeg dem let og nu blomstrer de. Duftende, skønne og er med til at forstærke længslen efter sommerferie i Frankrig.

I bloggens første sommer havde jeg et lavendeltema. Jeg bandt en lavendelbouteille, lavede lavendelsukker og satte lavendelolie til at trække. Lavendelsukkeret brugte jeg til lavendelmarengs, kan jeg huske og olien  blev smurt på sarte solbrændt områder.




Allerede dengang havde jeg en forkærlighed for små serier, hvor jeg på forskellig vis kommer omkring et emne. Nogle af dem tåler en gentagelse med lidt opgraderinger, så de kommer nok i løbet af sommeren.
Du kan se hele lavendelindlægget lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar