tirsdag den 13. maj 2014

Indbydende servering til børn og barnlige sjæle.


På facebook var der en, der delte et billede af en flot visuel servering af frugt og grønt. Billedet stammede fra Jennifer Bishop design. Jeg kan ikke finde billedet på bloggen, men da jeg i weekenden faldt over isterningebakker til en 10´er med låg i Rema, har jeg lavet min egen version.
Mange børn bryder sig ikke om at få blandet madvarer sammen. De vil hellere have fx salaten serveret i skåle, så de selv kan vælge. Min erfaring er at fx børn med autismespektrumforstyrrelser har det på den måde. Til dem og til de børn, der ofte afviser nyt mad, kan denne servering måske give dem lyst til at smage på lidt forskelligt.








Jeg har valgt agurk, jordbær, tomat, rosiner, nødder, kiwi, gulerødder, majs, knækbrød, chorizopølse og lidt slik til den søde tand. Dejlige farver og ret indbydende, synes jeg. 
Andre muligheder er rugbrødsblomster trykt ud med en kageform, rød, grøn og gul peber, ærter, lidt havrepuder, kammerjunker, æbler, pærer, banerskiver med skæl på, cocktailpølser, lidt chokolade, mandler, figenpålæg, hindbær, blåbær, vindruer, solbær og ribs. Det er kun størrelsen og fantasien, der sætter grænser for hvad du kan putte i. Og i og med at de bakker, jeg fandt i Rema, er med låg, så egner de sig fortrinligt til madpakken måske med en rugbolle ved siden af.
Jeg vil ihvertfald tage disse to bakker med på arbejde idag. Så er jeg sikker på de er tømt inden dagen er omme. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar