torsdag den 8. maj 2014

Blue bells krans







I morgen er det et år siden min mands mor, min svigermor og børnenes farmor døde ganske uventet. Må sige at Kristi Himmelfarts Dag fik tilføjet en ekstra betydning for os.
I morgen mødes vi med mandens familie på kirkegården, og kører bagefter hjem til os og spiser sammen og udveksler gode fortællinger om hende.
Jeg gik og nussede rundt i haven i formiddag og da hun elskede blomster og ikke mindst blomster fra naturen og haven, tænkte jeg; hun skal have en krans med blomster fra haven.
Jeg har masser af blue bells eller scillaer i haven, så dem plukkede jeg. Bandt en løs krans af birkegrene og stak simpelthen bare scillaer ned imellem grenene. Med den fugtighed, der er i grenene og med det vejr, vi har i de her dage, tror jeg fortrøstningsfuldt, den fint kan holde sig i et par dage.
Tænker, der kan stå et gravlys i midten.
Jeg bandt også et par små buketter, som mine store drenge kan lægge på de ukendtes kirkegård, hvor min svigermor efter eget ønske, ligger.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin den krans, ikke mindst fordi den er bundet med så mange tanker.

    Ønsker jer allesammen en god dag med minderne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Marina. Jeg har lige kørt sønnike hjem efter en dejlig aften i selskab med hele mandens familie.

      Slet