mandag den 28. april 2014

En lykkelig mælkebøttestund.


En gang imellem når jeg bare har et ærinde, snupper jeg kameraet med i tasken, for det kunne jo være, der dukkede et godt motiv op. På vej til Kolding Storcenter kører jeg på landevejen og sandelig om ikke der, med udsigt over Gudsø Vig, lå en skøn, skøn mælkebøttemark, som nærmest indbød til at blive knipset og på den måde, var det jo heldigt, jeg havde kameraet med.
Jeg elsker synet af en mælkebøttemark. For mig er den, i stærk konkurrence med rapsmarken og den blomstrenede hæg, indbegrebet af forsommer i naturen uden for min have. Da jeg læste til pædagog for mange år siden, skrev jeg speciale om, hvordan udelivet kan integreres i det pædagogiske arbejde og den dag i dag, er jeg sikker på, det var min fremstilling af visionen om at ville videregive den lykkefølelse, man kan få af at ligge i en mælkebøttemark og kigge op på de drivende skyer, der gav den høje karakter. Jeg var fristet til at lægge mig midt i marken, men jeg nøjedes med at sætte mig i den og knipse lidt billeder. Her er resultatet af min mælkebøttestund.






'

På marken ved siden af stod heste og nød hinanden og solen. 





Vidste du forresten af mælkebøtten egentlig hedder løvetand, men også kaldes troldblomst, hundeurt, lusekonge og så fandes mælkebøtte

Jo Danmark er vidundelig og jeg er taknemmelig for at blive velsignet med sådanne syn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar