fredag den 14. februar 2014

Alla hjärtans dag


I dag er det Valentinsdag, ( hvis nu, du ikke skulle have opdaget det).  I Sverige kalder de det Alla Hjärtans dag, og det synes jeg, lyder meget mere romantisk. Man kan mene, hvad man vil om det kommercielle islæt i sådan en dag, men jeg kan ikke se noget forkert i, at nogen gerne vil give en hjertegave til sin udkårne eller sin hjerteven, lige præcis på denne dag. Så længe gaven er et udtryk for et ægte ønske om at ville glæde den anden og ikke bare fordi det er noget man skal denne dag, så er det da sødt og meget romantisk. Herhjemme har dagen i de 27 års samliv budt på alt lige fra ingenting, til det helt store udstyrsstykke. Det er ligesom hvad hverdagen, tiden og lysten er til. Men en ting er sikker, gaven; hjemmelavet el købt, stor eller lille, et altid givet med et ægte ønske om at ville glæde den anden. Jeg havde egentlig ikke tænkt, det sådan skulle være med gaver i år, men manden har hemmelige aftaler her kl. 16.00, så hvem ved. En dejlig middag venter mig, det ved jeg, men det havde han nok gjort alligevel, ovenpå en uge, hvor jeg ikke rigtig har kunnet smage maden pga en træls forkølelse.


Fra mig til ham, har jeg lavet en lille bog, som han kan hænge i sin maskine og købt en lille æske chokolade. En lille hjerteranke af en coladåse, blev det også til.

Jeg kom helt i hjertemode og doodlede et hjerte den anden dag, imens jeg kedede mig med min forkølelse. At doodle el zenangle er sjovt og helt meditativt. Nogen gange kommer der noget seværdigt ud af det, andre gange er det lige til papirkurven. Hende her  D´jo Hanne ,er rasende god til det og til at bruge en pen i det hele taget. Prøv også at finde hende på instagram.


Glædelig Alla Hjärtans Dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar