søndag den 5. januar 2014

Suppeweekend.




Den sidste weekend i juleferien har budt på suppe i litervis, spillet Cranium, Hobitten i biografen, dejlige værtindegaver og en lækker Mette Blomsterberg dessert. 




Da vi ikke var sammen med familien i julen, men selvfølgelig gerne vil se dem, havde vi valgt at invitere på vintersuppe. I fredags kom mandens familie og idag søndag kom min. Vi er omkring 28 personer, hvis begge sider af familien er her. Om vinteren kniber det med pladsen, så derfor deler vi dem.

Der er blevet tilberedt mindst 20 liter suppe, spist 20 lange flûtes og en hulens masse bacon og brødcroutonner. Vi havde valgt at lave græskarsuppe, kartoffelporresuppe og tomatsuppe. Det er svært at give en opskrift, for det meste laves på slump, men Årstiderne har en god basisopskrift at gå ud fra. Kartoffel-porresuppen finder du her og deres opskrift på tomatsuppe her. Græskarsuppen blev lavet med hokkaidogræskar, rodfrugter og hjemmekogt hønsefond.
I fredags spillede vi "Cranium".  Det er et voksenspil, der involverer hele hjernen. Bl.a skal man både tegne, mime, samarbejde og have paratviden. Det var rigtig sjovt og bestemt ikke sidste gang, vi spiller det i familiesammenhæng. I dag havde vi pakkespil.

Som dessert her søndag kom min søster med kanelis med karamel og æblekage. Det er en af Mette Blomsterbergs opskrifter, og den finder du her.
 Andre havde "julerester" med, så må sige, der rigtig er blevet smovset her i weekenden.

Min svigerinde kom med en rigtig flot "blomsterkugle" foldet i papir. Sikke et arbejde.  Hun fortalte, den er foldet ud fra en skabelon i et hæfte fra Panduro. Jeg synes, den er flot i al sin farvepragt og den er kommet op at hænge.


Jeg håber din weekend har været dejlig og ønsker dig en rigtig god uge.

2 kommentarer:

  1. Sikke en farverig blomst ;-) Rigtig fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rebekka. Og ja, netop fordi den er så farverig, synes jeg, den passer ind i min stue.

      Slet