lørdag den 25. januar 2014

Fugle i ring.


Jeg har kreeret nogle fugleophæng, som i stuen skal tage farverne op fra den papirblomsterkugle, jeg fik af svigerinden ved nytårstide.

Jeg har malet nogle gardinringe i friske farver. Ville gerne have spraymalet dem, men jeg havde lige glemt at rense dyserne på dåserne sidst, jeg brugte dem, så der var bare ingen af dem, der duede Altså blev det med pensel. Først skruede jeg den lille metalring af. og så blev de malet tre gange. Det tager lidt tid, men det meste er tørretid.
Fuglene var af hvid porcelæn, men de fik tilføjet lidt farve med porcelænsmaling. Du kan bruge de fugle, du nu kan finde, der passer i størrelsen.
Fuglene limede jeg fast i træringen,  metalringen blev skruet på igen, farverige blev sat bånd i og så op at hænge. I første omgang i stuen. Senere, når det bliver forår og sommer, flytter både de og papirblomsterkuglen, nok ned i værkstedet.






2 kommentarer:

  1. Nøj som de er søde. Elsker farverne, ligesådan nogle forårsfarver man har brug for lige nu.

    Jeg har før lavet sådan nogle små kranse af pil med små fugle indeni, det er også hyggeligt.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Marina. Jeg har godt set dine fugle i pilekrans og de er også rigtige fine på en mere naturlig måde. Her gik jeg efter de dejlige farver. Jeg har en del gardinringe og vil gerne prøve at genbruge dem til lidt forskelligt. Og så elsker jeg fugle. :-)

    SvarSlet