fredag den 20. december 2013

20. december. Peppermintmarshmallowpopcornballs.


20. december. Nu er der ikke så længe til juleaften, men vi kan lige nå at tilberede noget mere juleslik. Nemlig disse her; marshmallowspeppermintpopcornsbolde. Det lyder vildt og det er det også lidt. Jeg er stadig ikke helt frisk, men sønnike hjalp mig, så derfor lykkedes det mig at få dem lavet.
Opskriften er fra en amerikansk blog, der hedder momontimeout. Jeg har oversat og tilpasset opskriften til de ingredienser, vi kan skaffe her i Danmark.

Du skal bruge følgende ingredienser:
½ pose poppede popcorn, ( hold dem varme), 250 gram marshmallows, 115 g smør, plus lidt til hænderne, madfarve ( valgfrit),   knust pebermyntestænger/stokke. (læg dem i en plastpose og knus dem med kødhammeren)

Fremgangsmåde:
Smelt marshmallows og smøret i en gryde, rør ofte. Tilsæt frugtfarve/ konditorfarve, en dråbe eller to, til du har den farve, du ønsker. Hæld marshmallowblandingen over de varme popcorn. Drys halvdelen af de knuste pebermyntestænger over blandingen.  Det bliver meget klistret. Er det blevet for koldt, kan du lige hurtigt sætte det ind i ovnen eller tilbage på komfuret.







Nu til det morsomme.
Smør dine hænder ind i smør. Det beskytter mod varmen og forhindrer massen i at klistre til dine hænder. Du kan også tage et par plastichandsker på og så smør dem ind i smør. Start med at forme små bolde af massen.
Stik en pind i og rul dem i pebermyntecrunchen. Jeg valgte at putte dem i en papirform. men når de er kolde, kan de fint holde til at stå som en slags slikpindebolde i fx et glas.




Voila.  Marshmallowspeppermintpopcornballs. Jeg er sikker på, den vil gøre dig populær hos børnene og andre søde slikmunde i selskabet. 


Glædelig  20. december.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar