fredag den 15. november 2013

Stenalderbrød

Jeg faldt over en færdigblandet Stenalderbrød fra Knaseriet i Kiwi for et stykke tid siden. Jeg kan ikke huske den præcise pris men mener det var omkring 20 kr.


Blandingen indeholder diverse nødder, frø osv men ingen stivelse så tænker det også kan kaldes LCHF brød. Low Carb High Fat er jo en livsstil for mange. Jeg kender ikke hele kuren, men det er ihverfald noget med ingen sukker og stivelse, dvs ingen brød. Jeg ville savne brødet, så derfor prøvede jeg denne blanding.
Jeg synes den var meget rustik, så jeg kværnede lige blandet med minihakkeren, så der ikke var så mange hele nødder. Ellers er det bare at tilsætte fem æg og en del olie og så bage det i en time ved 160 grader.

Dejen er ret våd, men frø og kerner skulle efter sigende suge væden.


Her er det afkølede brød, rimelig skærefast. Det smager egentlig udmærket. Dog skal man kunne lide nødder og måske passer det ikke lige til al slags pålæg. Jeg spiste det til ost og chorizo pølse og der fungerede det fortrinligt.
Det er bestemt ikke sidste gang, jeg har købt blandingen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar