fredag den 29. november 2013

Sigtuna, tur-retur eller hvordan røde dyr, kan fange ens opmærksomhed.

I forbindelse med mit arbejde har jeg lige været i Sigtuna. Det ligger ca. 45 km fra Stockholm, så det var nemt med fly til Arlanda. Arbejdet bestod i at  repræsentere min arbejdsplads i PCN, Pro Communication Nordica. Det betyder " for kommunikation i norden PCN´s målgruppe er børn, unge, voksne og gamle med høretab og yderligere funktionsnedsættelser. Mødet var et arbejdsmøde og der var nok at arbejde med, så der var ikke tid til ret meget andet. Jeg tog dog kameraet med på en lille tur rundt på Hotel Kristina, som hotel og konferencecenteret hed.


Allerede ved indgangen blev vi mødt af noget, der i den grad gjorde opmærksom på sig selv. Der stod disse røde dyr. Det viste sig at en belgisk kunstner, William Sweetlove, udstillede sine lidt aparte mangefarvede dyr rundt omkring på hotellet.  Og de var dyre, siger jeg bare, hvis du nu skulle få lyst til sådan et kunstgenstand. Ihvertfald for dyre til en specialpædagogløn.


I receptionen stod denne. Noget af en vagthund!



Denne røde grisebasse stod foran indgangen til noget, der lignede en arabisk salon.

 
En William Sweetlove skildpadde til den nette pris af  12000 svenske kroner. Han må være noget ved musikken, ham Sweetlove.




I hotellets restaurant hang der også flere malerier, som var flotte, men også ret dyre. Det lige her ovenover, er jeg ret vild med.




Som altid samler jeg inspiration til udsøgte måder at anrette og servere mad på. De små kopper med en lille fromage, er da bare superelegante. På den nederste tallerken blev der i øjeblikket efter, jeg har havde taget billedet, hældt en yderst delikat suppe over. En god måde at servere suppe på, synes jeg.

Vidste du for øvrigt, at det var i Sigtuna fortællingen om Tante Grøn, Tante Brun og Tante Lilla, blev skabt. Jeg husker billedbogen fra min barndom og synes også at kunne huske, at den fandtes som tegnefilm. Fortællingen er skrevet af  Elsa Beskow, en svensk børnebogsforfatter.


Jeg har lånt billedet her hos Gyldendal. 
Efter halvandet døgn var det retur til Danmark efter et konstruktivt og aktivt møde. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar