torsdag den 25. juli 2013

Little Sun, et lysende eksempel.

Jeg havde fødselsdag i mandags. Af manden fik jeg disse lamper, som jeg kan bruge i mit kreative værksted.




Lamperne er solcellelampen en Little SUN lampe. Ved at købe sådan en, støtter du at en familie i fx Uganda kan få råd til at købe en lampe, til en pris, de kan betale. Yderlige 10 kr. går til opsætning af solcellelamper på skoler osv. I Afrika bliver det mørkt året rundt allerede kl. 19.00, så der er brug for lys.  Projektet hedder Lys i Afrika. Du kan læse mere om projektet her.  Manden har købt lamperne ved Energi Nord. Lamperne kan købes på deres web shop, men du kan også købe dem i den lampebutik, der hedder Lysmesteren. Den er landsdækkende. Little Sun lamperne koster ca. 200 kr,. stykket. På fem timers sol lyser de kraftigt i lige så mange timer. Jeg har afprøvet dem og de lyser så rigeligt til at man kan læse og fx strikke.



Jeg er normalt ikke "støttetypen" men det her kan jeg se en mening med. Og når det så også har en funktion for mig, så er det en ren win-win situation.

Tak for gaven, kære mand. Det var godt fundet på. :-)

1 kommentar: