onsdag den 22. maj 2013

Tulipanfest i Ribe,

Pinsemandag var vi til tulipanfest i Ribe. Jeg er som barn kommet meget i Ribe på sommerferie, men har ikke oplevet Tulipanfesten, som er en årlig tilbagevendende begivenhed


På Tulipanfestens site kan man læse følgende:
I dag er Tulipanfestens grundlæggende opgave at skaffe midler til forenings- og klublivet i Ribe Boldklub, Ribe Badmintonklub og Ribe Håndboldklub, således at klubberne kan tilbyde medlemmerne attraktive og velfungerende faciliteter.

Tulipanfesterne i årenes løb har været meget forskellig – nogle år var der knap med tulipaner og byen var så helt gul af påskeliljer – og vejret har jo til stadighed været en afgørende faktor.
Fra 1964 overtog sportsklubberne – Fodbold – Håndbold og Badminton – festarrangementet og sådan har det været lige siden.

Festen varer tre dage og mandag er der det store tulipanoptog og det var det, vi gerne ville se. Som I kan se, var der mange andre, der havde fået samme idé. Der var også et pænt stort tivoli og et mindre kræmmermarked og rundt omkring i den indre by, var der pyntet op og små hyggelige steder at slå sig ned.
I dette indlæg for I stemningsbilleder fra optoget. Årets tema var "Stjernetegn fra alverdens lande" og jeg tager hatten af for den opfindsomhed, der var lagt for dagen.
En anden dag viser jeg billeder fra byen. Jeg havde helt glemt, hvor smuk en by, Ribe er. I må bære over med de mange billeder. Jeg kunne ikke lige vælge.


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar