mandag den 6. maj 2013

Nyt til min billedvæg.


 
Jeg er ved at skabe en ny billedcollagevæg i stuen. For at få variation i udtrykket, så har jeg genoplivet en gammel traver. Nemlig at lave sin egen væv og væve sig et stykke. Ren skole-håndarbejde-nostalgi.
Jeg har brugt en trækasse, slået søm i med ca. en halv centimeters afstand, sat en trend på af pink nylonsnor og vævet med garn, der varierer i farve og tykkelse.
 



Nylonsnoren var ikke lige det nemmeste, da den trevler, men det gik. Da jeg havde vævet færdig, løftede jeg forsigtigt trenden af, bandt dem stramt to og to i hver ende og bandt også vævetråden stramt sammen. Det skal jo ikke holde noget, så lod bare enderne være.

Vævestykket blev sat i en ramme med en passepartout på 10x15.


Jeg synes faktisk, det blev ret fint, sådan med trenden på højkant.
Hvad synes I?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar