mandag den 4. marts 2013

Vintergækker i mors kop.

Som jeg skrev om her, så fik jeg en del ting med hjem fra min mors lejlighed. Bl.a denne mor-kop, som hun plejede at drikke kaffe af. Jeg har nu givet den en lidt anden funktion.


Vintergækker fra haven blandet med lidt grønt og jeg har en sød dekoration, der minder om min mor.




Vintergækkerne kigger nedad, men ved at blande godt med grønt, kan man give hovederne støtte, så man kan se de ualmindelige smukke og elegante blomsterhoveder.


Vintergæk gør sig også godt i sort/hvid. Der kan man rigtig se de grafiske strukturer i blomsten.

Hvis du ikke har vintergæk i haven eller bor i byen, så prøv at kigge godt efter i grøfterne, når du kommer uden for byen. Der gror de ofte.

Nogen gange kan jeg godt føle mig som en vintergæk. Skrøbelig at se på men stærk, insisterende i sin kalden på foråret og positive tider, helt sin egen, men ser ud af mere i flok og sidst men ikke mindst, vender tilbage hvert eneste gang og spreder glæde og velduft.

God mandag aften til dig.

1 kommentar:

  1. Elsker denne tid hvor det lysner og man kan mærke solen igen! Man bliver bare glad i låget af de forårsblomster <3

    SvarSlet