søndag den 3. marts 2013

I læse -og tænke -humør.

Den seneste tid har jeg være mere in the mood for reading end jeg har været in the mood for been creative. Måske det hænger sammen med at min moder sov stille ind for en måned siden og det krævet en del både på det følelsesmæssige og energimæssige plan. I dag har vi fået tømt det sidste fra hendes plejebolig, så nu er døren lukket til det kapitel der hedder min-mors-hjem. Hendes ting er nu spredt hos os fire søskende og en del andre steder. Det var lidt hårdt idag. Nu handler det om at få de gode minder til at fylde og finde gode pladser til de af hendes ting, jeg gerne ville have med hjem.

Måske derfor har jeg den seneste tid læst meget. Ikke så meget krimier, bortset fra Ildvidnet, men mere bøger som Keramikperlerne, Baby Jane, Sandt og nu Blackbird. Det er bøger om menneskerskæbner på godt og ondt og om de store følelser i livet.
En af de nærmeste dage anmelder jeg Sandt af den finske forfatter, Riikka Pulkkinen. Glæd Jer for det er en dejlig bog.
Som I måske har bemærket, så har jeg lavet et nyt element her ude i højre side. Den viser den bog, jeg pt er i gang med og lige nu er det Blackbird af Jennifer Lauck. Håber det kan inspirere Jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar