onsdag den 6. februar 2013

Giv et grønt hjerte, fyldt med håb.


Jeg har efter inspiration af Susanne Magelunds bog, Smukke hjerter, klippet nogle hjerter af forskellige slags papir. En grøn som håbet og en rød som kærlighed.  I den grønne har jeg skrevet forskellige livsbekræftende sætninger og udsagn fundet rundt omkring. I den røde sentenser om kærlighed.
Igår fik du den røde at se, i dag den grønne.


Jeg har brugt silkepapir, glanspapir, gavepapir, brevpapir, scrappapir, kopipapir og alm tyndt karton. Ca. 12-15 forskellige stykker papir. Pas på med at bruge for tykt karton, så kan det blive svært at folde hjertet ud pænt. Du kan lave hjertet i den størrelse, du har lyst til. Jeg ville have lidt plads til at skrive digte på, så mit hjerte er ca 15 cm i højden og bredden. Jeg samlede hjerterne med clips og sydede med en løs stikning ned igennem alle lag.  I enden trak jeg tråden et godt stykke ud til ophæng, inden jeg klippede tråden over. Du kan også bare bruge hjertet som en hjertebog, der fortsætter i det uendelige.
Herefter skilte jeg lagene af og dekorede med klistermærker, bogstaver, små billeder, overføringsmærker osv. Jeg har et stort lager af alt muligt til dekoration, men brug fantasien og klip i magasiner osv.





Du kan finde inspiration til sentenser på nettet, hvis du googler citater og ordsprog om lykke og livet, men her er et par stykker.

Vær opmærksom på dine tanker, for de bliver til ord.
Vær opmærksom på dine ord for de bliver til handlinger.
Vær opmærksom på dine handlinger for de blive til vaner.
Vær opmærksom på dine vaner for de bliver din skæbne.
                                                                     (fundet på inderflappen af Chris Macdonald´bog)

Der er kun en vej til glæde og det er at holde op med at bekymre os om ting, vi ikke kan gøre ved.

What if, it is as good, as it gets?
                                                 (fra bogen Accept)

Lige meget, hvor du end går hen, er det, der du er.

Det er, som det er.
                      ( mindfulness mantra)

Lykke er at kunne se, verdens lidelser med glæden i behold.

Det du er,
det du gør,
og det du får ud af at være og gøre,
det er spørgsmålet.

Life is like a box of chocolate.
                                   ( Forrest Gump)          

Jeg forestiller mig, et sådant grønt hjerte fyldt med glæde og håb, kunne gives til én, der kunne have brug for lidt opmuntring.
God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar