søndag den 16. september 2012

Søndag efter min smag.....

Det har været en søndag lige efter min smag. Søndagsrundstykker med indbygget avislæsning, i haven for at pusle og dekorere lidt, plukke blommer, frokost efterfulgt af en powernap på sofaen og så i køkkenet for at lave blomme-æble marmelade og saft.
I aften har jeg lyst til lidt fotoeksperimenter udenfor. JO, bestemt en søndag efter min smag.



En tjørn i indkørslen har fået et farverig omslag som modvægt til den anden side af indkørslen, hvor det er mc-logoer der dominerer. Indrømmet, det er lidt fjollet men også lidt sjovt.




Jeg har skrællet æblerne, men blot udstenet blommerne. Så skal marmeladen bare sies i en metalsigte bagefter for at slippe af med blommeskindet. Jeg kogte det yderligere lidt ind for at være sikker på at det blev tyk nok. Jeg har brugt syltesukker, der indeholder pektin. Dosering står på posen. Tak til min kollega Inge for viden om at blommer, æbler, og vanilie går godt sammen.


Af resten af frugten kogte jeg lidt saft i min saftkoger. Hurra for den, den gør det bare tusind gange nemmere at koge saft. Jeg har slidt en saftkoger op i min husholdingstid.

God søndag aften til dig og dine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar