fredag den 3. august 2012

Livsglad buket med knald på.

Denne uges buket er nok den mest farverige, jeg har præsenteret Jer for, men ikke mindre skøn.

Buketten er bundet af etårige sommerblomster, jeg såede i maj, samt orange liljer.


Buketten er denne gang bundet efter Isabella Smiths teknik. Du samler en rigelig mængde bundt grønt fra haven løst i hånden, hvorefter blomsterne stikkes ned. Husk ulige antal blomster fx 3, 5 eller 7 af hver. Du skal bruge mere grønt end du lige regner med.
Jeg har brugt grønt fra kornelbusken, laurbærkirsebærtræet, bonderosen, citronmellissen og endelig de grønne blomsterskærme fra Sct. Hans urten.


Sommerblomsterne er kornblomster, guldvalmue, og morgenfruer i forskellige gule farver. Blå og gul er komplentærfarver, så de passer godt sammen.
Buketten signalerer livsglæde, synes jeg.


Buketten er sat i en glasvase med håndmalet dekoration, son jeg købte på ferien i Slovnien. Synes den er fin med de grønne og blå farver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar