søndag den 29. juli 2012

Olympic Games jewellery......

.......eller det er måske for meget sagt, men



i anledning af det igangværende OL har jeg prøvet at kreere et par smykker med ol-logoet. Synes det er et grafisk flot logo.


Jeg har brugt maxi perler til halskæden. Prøvede først at stille dem tæt sammen i den rigtige formation på pladen, inden jeg satte dem i ovnen til smeltning. Der hang de ikke rigtig sammen. Jeg prøvede så først at smelte dem lidt, tage dem ud, sætte dem i formation og så ind i ovnen igen. Det var bedre og holder fint, men det kan godt være, der skal nogle forsøg til. Min første tanke var at smelte perlerne først, skære en revne i dem, og så sætte dem sammen bagefter, men det var perlerne for tykke til.
Jeg har brugt forskellige snore, men kan bedst lide den med lædersnøren.


Øreringene er med almindelige midi hamaperler. Prøvede først at smelte dem i ovnen, for at få den fine ringform, men det drillede lidt. Satte dem så på en perleplade og strøg dem på gammeldags maner. Satte en smykkering i den sorte og så i en ørebøjle. Synes egentlig de blev meget fine.

Så håber jeg bare der kommer nogle OL medaljer til Danmark, så jeg kan pynte mig til fest. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar