mandag den 25. juni 2012

Weekend ved Vesterhavet.


Weekenden er blevet tilbragt i et poolsommerhus i Langerhuse ved Harboøre i Midtvestjylland. En yderst aktiv weekend med intenst familiesamvær, fest og arbejde. Min kære gamle mor fyldte 80 søndag, så istedet for en traditionel fest havde hun inviteret børn, svigerbørn, børnebørn, kærester og sine fire søstre med i sommerhus.

Vi ankom sent fredag eftermiddag og efter grilmaden gik vi ned til stranden og så solnedgangen.
Jeg kan til stadighed imponeres over de forskellig billeder, forskellige indstillinger giver.
Se bare her.










Min nevø er som børn er flest ,når det handler om vand, så han fik selvfølgelig våde bukser.

Lørdag formiddag var vi en tur i Thyborøn og besøgte Sneglehuset. Man kan mene, hvad man vil om det at dekorere sit hus med muslingskaller og sneglehuse, men hittepåsomheden fejler ikke noget. Synes faktisk farverne er fine.




Min mor blev som sagt 80 og jeg tror hun nød at have sin familie omkring sig. De sidste år har hun været plaget af en del sygdom, men hun klarede weekenden fint, omend det altid er rart at finde en stol.


Vi kørte forbi Thyborøn Kirke.
En moderne og stringent kirke. Jeg har læst mig til, den er tegnet af Vilsbøll & Poulsen Arkitekter A/S i Lemvig. Den 100 gamle sognekirke rev man simpelthen ned, da det åbenbart var dyrere at restaurere den frem for at bygge en ny. Den gamle blev revet ned i 2009. Det har nok vakt en del røre i lokalsamfundet, kan jeg forestille mig.


Det gamle tårn blev bevaret, men blev tilpasset den nye kirkes stingente stil. Jeg var ikke inde i kirken, da jeg havde bilen fuld af passagerer. Jeg kan godt lide det stringente.




De sidste to billeder har jeg lånt her. Synes det ser smukt ud.

Lørdag aften holdt vi fest med god mad og drikke samt flere ture i poolen.
En dejlig weekend.




Et brusende vesterhav i en god blæst lørdag eftermiddag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar