onsdag den 16. maj 2012

Poetisk crooner.

Kristi Himmelfarts ferien er lige begyndt og trods de lidt våde og kolde vejrvarsler, så glæder jeg mig til en lille tiltrængt ferie.
Forkælede derfor mig selv med ny musik idag. Måske kan I huske, at jeg på et kursus blev gjort bekendt med Leonard Cohen som poet. Det fik mig til at købe hans nye album Old Ideas.

Jeg blev bestemt ikke skuffet. Titler som Going Home, Anyhow og Come Healing signalerer en stemning af positiv melankoli, hvis der er noget, der hedder det.

He will speak these words of wisdom
Like a sage, a man of vision.
Though he knows, he´s really nothing
But the brief elaboration of a tube

Going home
Without my sorrow,
Going home
Sometime tomorrow
Going home
To where it´s better
Than before
Going home
Without my burden
Going home
Behind the curtain
Going home
Withour my costume
That I wore.

Uddrag af Going home, der indleder albummet.



Indlægget er også utrolig flot med tegninger af Cohen selv.
Her er en lille smagsprøve på sangen.

Føtex har albummet til 100 kr i disse dage.

God Kristi Himmelfartsdag/ferie. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar