søndag den 6. maj 2012

Maxi perler

Jeg har tidligere lavet perlekæde af smeltede hama-perler. Hama perler findes jo i tre størrelser. Mini, midi og maxi. Jeg så i en butik en pose maxi perler i neonfarver og fik lyst til at prøve at smelte dem.


Hvis du ikke har prøvet det før, så tænder du bare for ovenen på 200 grader, finder plade, bagepapir og perler frem. Sæt perlerne på højkant, det kræver lidt tålmodighed, men går trods alt hurtigere med maxi perlerne.
Hold godt øje med perlerne, lige pludselig er de færdige. Jeg plejer at tage dem ud lidt før og så vende dem op, så bliver de nemmer ens på begge sider.
Efter en tur i ovnen ser de sådan ud.




Farver til at blive glad i låget af .




Jeg bruger bare almindelig elastiksnor, som jeg trækker perlerne på.
Er ret vild med det udtryk, perlerne får efter en tur i ovnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar