torsdag den 17. maj 2012

Drivhusdrømme.

Dagen idag er gået med at gøre drivhuset klar til den nye sæson. Der er blevet ryddet op, vasket med brun sæbe, spulet og kørt nyt jord ind, samt gjort klar til at plante i kapilærkasserne.
Drihuset er tømt og klar til at blive vasket med højtryksrenseren.
Så er det vasket og tingene er sat på plads igen.
Chilli og tomatplanter, som jeg har fået som små spirer af naboen og herefter priklet ud. Venter lige et par dage med at plante dem.

Købte blomster, der lige står herinede i varmen lidt endnu og potter med spirer, der gerne skulle give et væld af blomster til at plukke af.
Vindruen er også godt i gang. Der er masser af blomsteranlæg til klaser, så det lover godt.
Mit drivhus er på 15 kvadratmeter, så der er god plads til at udfolde sig på. For nogle år siden fik jeg ikke lige fejet den tunge tø-sne af taget med det resultat at hele glastaget brast. Vi satte efterfølgende mælkehvide polycarbonat thermo-plader i, så nu bliver der knap så koldt om vinterene og knap så varmt om sommeren. Jeg er rigtig glad for mit drivhus og " besøger" det hver dag i hele sæsonnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar