fredag den 6. april 2012

Påskemenu.


Skærtorsdag blev der tilberedt en dejlig påskemenu. Jeg afprøvede en ny æggeforret, Devils Eggs. Jeg havde set et program i tv, hvor de fik dem og fandt en hel hjemmeside dedikeret til opskrifter på Devils Eggs.


Det er egentlig en ret simpel opskrift, hvor æggene koges, æggeblommerne vippes ud, moses, og blandes med mayonaise, hvidvinseddike, sennepspulver og diverse krydderier efter smag. Puttes i sprøjtepose og sprøjtes dekorativt tilbage i æggene. Drysses med mild paprika. Jeg udvidede opskriften, så æggene blev ledsaget af hjertetoast, lidt laks og grønt drys.
Æggene var ikke så stærke, som jeg havde forventet, men som I kan se her, så kan de laves i et utal af varianter.




Ved ikke lige om det var den perfekte forret til grillet lammeculotte med små kartofler og diverse salater, som fulgte bagefter, men indimellem serverede jeg stics med spanske pølser og ost, så vi kom da igennem hele smagsregisteret. ( salt, sødt, surt, bittert og den femte smag Umani).  Unamismagen kommer fra
glutaminsyre, en naturligt forekommende aminosyre i kød, ost, supper og andre proteinholdige fødevarer.

Salat med babyleaves, asparges, avokado og mandler. En ny variant herhjemme. 

Desserten var nemlig chokolade fondue. Her prøvede vi finsk saltlakrids, og det smagte ret godt. Det salte og den søde, men samtidig bitre chokolade, springer rundt i munden. Uhmm. Det kunne jeg godt blive forfalden til.

Nu vil jeg nyde påsken, uden for mange aftaler og se om jeg kan komme igang med at sortere og smide væk i vindfanget, så det kan blive revet ned.

Nyd din påske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar